Hem Hjälpa till Information/Kalender Bilder Länkar Sponsring

Bild-8-.jpg

Aspelunden.jpg

Föreningen bildades 1946.

Föreningen Framåt Stocken bildades den 13 juni 1946 på förslag från Klara Henriksson som varit på resa i norra Bohuslän och sett parker och annat fint som genomförts och arrangerats av samhällsföreningar.

Föreningen bildades i syfte att genom frivilligt arbete anordna fester, auktioner mm och inkomna medel skulle användas till samhällsfrämjande arbete och allmännyttiga förbättringar inom Stockens samhälle.

Det första årsmötet genomfördes på Helges café, då detta var den enda lokalen som var stor nog att användas för större möten. Förutom att det då valdes en styrelse så beslutades det att en friluftsfest i Aspelundens folkpark skulle arrangeras i juli.

PDF-logo.jpg Läs mer» Föreningens historia

Om Ni inte kan öppna PDF-filer så klicka här för att ladda ner >> Adobe Reader